Fredags mys

Mat/ Bakning / Permalink / 1
 
Ja titta vad gott jag och älsklingen åt idag, det är ett recept från mamma. 
Som jag verkligen kan rekomendera. 
 
1 Fläskfilé
vitpeppar
ca 200g kantareller
salt
en köttbuljong 
1 dl lingonsylt
3 dl grädde
1 dl mjölk
ca 1/2 dl soya
smör att steka i
 
Sätt ugnen på 225 grader. Putsa filén och skär filén i 1 centimeters skivor.
Lägg skivorna i en smord form. Strö över vitpeppar. 
Stek kantarellerna, salta. Häll kantarellerna över köttet. Smula över en köttbuljong. 
Blanda sedan ihop resten utav ingredienserna i en kastrull, koka sedan upp under omröring. 
När såsen kokat upp, slår du den över köttet i formen.
In med formen i ugen i ca en timme. 
 
Servera till ris eller potatis.
 
#1 - - Matilda 🌱:

Omg wow så gott det ser ut!! Jag måste börja följa din blogg du har ju riktigt bra tips! Precis i min smak 😙

Svar: Tack, vad glad jag blir. :) ja hoppas du kommer hitta mycket gott. :)
Hanne Andersson

Till top