Paj utan äggstanning

Allmänt, Pajer / Permalink / 0
 
Hej kära bloggisar!
I know världens fulaste paj :), men ack så god.
Jag har fått mejl ang kategorier, att jag ska dela upp maträtterna, vilket var ett jäkligt bra tips, så självklart kommer jag börja göra det.
 
 
Tomat och Bacon Paj
Skalet gjorde jag en lat variant (köpte färdig maizena paj skal pulver, som endast blandas med vatten)
funkar helt klart. Ibland får man faktiskt köra på latvarianten.
 
Behöver:
1 maizena pajdeg el. egengjord.
2 pkt bacon
1/2 purjolök
3-5 tomater
creme fraiche smaksatt senap, vitt vin schalottenlök (svart burk)
svartpeppar från kvarn
salt
riven ost
 
Gör så här:
Gör pajdegen
Tärna och stek baconet
strimla purjolöken
skiva tomaterna, släng de fula kanterna
Förgrädda pajskalet (behövs ej på maizena pajdeg)
Strö först över purjolöken, sen bacon, tomaterna lägger du sedan som ett täcke över hela pajen.
Salta och peppra (jag använder svartpeppar)
Klicka sedan ut creme fraichen.
Strö över den rivna osten.
Grädda i ca 20 min 200 grader.
 
 
Till top