Möra dumle grottor

Allmänt, Kakor / Permalink / 0

 
Detta är ett recept jag har fått från min mormor, och min mormor är bäst på kakor, och dessa är nog de bästa. Frågar vi min sambo så är dessa de bästa i alla fall.
Tyvärr så är de inte dom billigaste kakorna, Jag kallar dom lönekakor :)
 
Möra Dumle Grottor
200 gram smör (själv klart funkar det med margarin, men de blir dubbelt så goda med äkta smör, i dessa kakor tycker jag att man ska kosta på sig smör, man känner stor skillnad i dessa)
1 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
24 stycken dumlekolor
24 stycken mazarinformar
Ett paket nobless mjölkchoklad
 
Hur Gör Man:
Smöret skall vara rumsvarmt.
Rör smör och socker vitt och pösigt
Blanda ihop vetemjöl och bakpulver i en bunke vid sidan om
Rör sedan ner mjölblandningen i smöret
Nu har du fått en deg
Forma sedan degen till 24 stycken kulor, lägg en kula i varsin mazarinform
Tryck ner en dumlekola i varje kula och grädda i ca 15 min i 175 grader (200grader vanlig ugn)
När du tagit ut plåten, och kakorna är varma och färdiggräddade så lägger du en nobless på var kaka.
Låt svalna.
 
Ät och Njut.
 
Till top