Chiken Alfredo

Kykling, Pasta / Permalink / 0
 
Hej Mina Fina Bloggvänner!
Är ni sugen på kykling och pasta, du tycker jag att en Chiken Alfredo är ett perfekt alternativ. Denna Alfredo är supergod. 
 
2 peroner. 
kycklinginnerlårfile 4-5 st 
2-3 små vitlöksklyftor 
3 dl matlagningsgrädde 
2 msk vatten 
1 dl fin riven parmesanost (jag använder parmesanen på bilden nedan, blir bäst med den) 
1/2 liten gullök
Smör att steka i
(salt, svartpeppar & vitpeppar fr. kvarn, paprikakrydda dessa krydderna använder jag för att steka kyklingen i)
 
Hur Gör Man
Börja md att skära upp kyklingen i bitar. 
Hacka upp den halva löken. 
Riv upp en dl finriven parmesan
När smöret i stekgrytan har blivit varmt slänger du i kycklingen och kryddar den med krydderna som står ovan, sen i med den upphackade löken, pressa en vitlöksklyfta ner bland kyklingen och löken. 
När du ser att kykligen är färdigstekt sänker du värmen på plattan, och häller i grädden sakta medans du även rör om, i med vattnet, den rivna osten och pressa i yttligare 1 el 2 st småvitlökar rör om och rör om en lite stund, låt sedan stå och små puttra i 5- 10 min 
 
Servera denna Chiken Alfredo till tagliatelle
 
 
 
Till top